KENALI JIRAN KITA..KITA BERMUAFAKAT KITA DIBERKAT..AGAR HIDUP MENDAPAT RAHMAT..DARI DUNIA SAMPAI AKHIRAT..

KAPT ZAINOL TERSELAMAT DALAM NAHAS PESAWAT

Petang Selasa 04 Januari 2011 merupakan hari malang bagi Kapten Zainol Taib apabila pesawat amfibia Searey kendaliannya bersama seorang pembantu telah mengalami saat cemas apabila terbalik di dalam laut sewaktu membuat latihan mendarat di atas permukaan air di Pantai Tengah, Langkawi. Pesawat tersebut kepunyaan Kelab Rekreasi Udara Langkawi (KRUL) yang beroperasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi dan Kapten Zainol merupakan pengendali kelab berkenaan. Beliau juga merupakan Ahli Jawatankuasa Kawasan Rukun Tetangga Desa Kemboja, Langkawi, Kedah.
Kejadian tersebut berlaku setelah pesawat yang pada mulanya mendarat dengan baik dipermukaan laut dan ketika dalam proses untuk berlepas semula namun tiba-tiba terbalik dipercayai terlanggar sesuatu objek di permukaan air. Berkemungkinan objek tersebut ialah batang kayu yang dihanyutkan ombak.
Beliau serta pembantunya diselamatkan oleh beberapa orang pengendali bot pelancongan di tempat kejadian sebelum ketibaan anggota Bomba dan Penyelamat Langkawi dan dihantar untuk rawatan lanjut di Hospital Langkawi.